x insaf-insaf lagi??

Slamz kwan2... Ok, skunk ny ak nak ctew pasal MALAS lagi. Sambungan catatan ak semalam. 
Erm, punyalah malaz ak ny, smpai x makan hari ny.. Percaya x??
Itulah aku.. Nak pergi kedai beli roti malas, nak pergi Food Court pun malas. So, Breakfast cum Lunch ak just makan roti sapu majerin je..haha. Malam ny, aku memang lapar sangat. So, aku merajinkan diriku ini masak something. So, terhasillah dinner aku malam ny. Apa yang aku masak??
Ish, malulah nak bagi tau... Ok2, aku tunjuk apa yang aku makan malam ny.


Hey, janganlah gelak!! Ini yang aku malas nak bagi tau ny..  =(
Apa tu?? x tau?? Alamak, x kan tak tau kowt??
Ini nama dia cucur. Cucur apa?? Ntah lah, aku pun tak tau. Aku main masuk jew bahan-bahan dia.
Aku letak tepung gandum, tepung jagung dan tepung beras.
Ok, stop. Jangan gelak. Aku tau la bahan utama dia tepung gandum je. Tapi aku saja je nak try masuk macam-macam tepung. x salah kan??
Then, aku masukkan telur, daun kuchai, taugeh and udang.
Maka, terhasillah cucur ny. Cucur udang kowt nama dia..haha. Apa-apa je lah. Janji boleh makan.

Sebenarnya aku malas nak pergi kedai beli sos. Ye la, sos kat umah aku dah habis. Tapi, bila aku makan cucur 'special' aku tu, ALAMAK... keras la. Tak rasa apa-apa pulak tu..huhu
Ok, biar aku sorang je yang gelak. Korang jangan gelak.
Dengan berat hatinya, aku pun melangkah lah jugak ke kedai. Kalau aku tak beli sos, alamatnya masuk tong sampah la cucur 'special' ak.
Bila dah cicah sos tu, sedap la pulak cucur 'special' aku..haha. Itulah, malas lagi. Nak masak pun malas, nak goreng-goreng pun malas, nak buat air pun malas. Air sarsi dalam botol tu pun aku ambik dalam peti sejuk. Kalau air tu tak de dalam peti, mesti aku tak minum kan?? huhu..

Teruk betul perangai.. Dulu aku tak ada lah malas macam ny. Setiap masa mak aku suruh aku masak.
 Nasi goreng, mee goreng, bihun goreng, kueh teau goreng, sup, tom yam, mee kuah.
Sekarang???  Dah lama aku tak memasak..huhu
Rasa malas tu sentiasa menguasai diri.
Jangan contohi aku ye kawan-kawan???



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jururawat

PPUM!!

Bercuti ke Yogyakarta