Rabu, 29 Disember 2010

Dpt skul!!!

Pnyer la payah aku nak cari sekolah...
Pergi sekolah tu x ok, sekola ni, x ok.
Smua sekolah x nak terima aku kenapa??
Payah betul la...
Nak cari sekolah yang ada RC lagi...
Kenapa la sekolah kat sg petani ni x banyak yang tawarkan matapelajaran RC??
And finally,ak dapat msok SMK SIK...
Jauh aku merantau seorang diri.
Sekolah Kluster Kecemerlangan Kategori Sekolah Berasrama Luar Bandar.
Itu yang aku dpt tahu n Visi nya :
Menjadi antara 5 sekolah Kluster terbaik di negeri Kedah..
Waw!! besar gak harapan sekolah ni.
Aku dapat masuk sekolah kluster?? Biar betul??

Sabtu, 25 Disember 2010

wedding...

Aku ikut kawan merangkap sepupu sepapat aku g penang 4 menghadiri majlis perkahwinan belah2 dia la..
First time in my life ak tgk wedding yang grand gilew wat mlam2..
pakaian kebanyakan tetamu plak mcm nak menghadiri AJL jew? Hik3..
Tapi aku pakai baju biase jew arh..
Itupun atas ihsan org.. haha
Sok lek umah!!!
Rindunyew at umah!!!
Da 2 minggu merantau bawa diri ke negeri org / ex-negeri aku... haha

Ahad, 12 Disember 2010

sedih

Aku sedih sangat bila semua yang aku dapat, semua yang aku sayang dulu hilang sekelip mata.
Hari yang merupakan hari yang paling memalukan dalam hidup aku...
Aku tak pernah merasakan sesedih ini...
Apabila dipinggirkan dan ditegur sesuka hati tampa permitan..
Tanpa tapisan...
Aku menyedari diri ini hanya sendiri.
Namun,perlukah aku diperlakukan sewenang-wenangnya??
Aku tidak menetap melebihi 3 hari dan mengapa ak seperti tidak dialu-alukan???
Ya Allah... Mengapa aku kini sering diberi ujian olehmu????

Sabtu, 11 Disember 2010

First time ak msuk cinema!!!!

                                                                                                                   
Erm,ri ny ak p cinema nan kwn ak. First time in my life kowt?? Hak3.... ngok citew Narnia. Best!!! Tp ak x bpew paham cngat...



Npew x paham?? Ye r,ini Narnia yang ke-3 sedangkan first n second Narnia bkn ak tngok un. Tue yang x bpew nan feel uwh.. Hik3... Mlew2 masuk pawagam,wndu plak kat my sis kat kedah uw. Yew r,dia nak cngat tgk citew ny. Beria2 dia ajak ak p cinema tat Village Mall tp ak tgk dlu kat cni... Cian diew. X pe2,t ak blik kedah ak citew kat dia. Hik3

Ny kalau mak tau ak p cinema ny, mampos!!! Yew r, mak ak uw x bpew sporting cngat. Dr dlu ak nan kakak ak tingin nak masuk pawagam. Tp nak tau apa yang mak ak ckap???   'Kalau hangpa dok tgk cita tu tiba2 pawagam tu runtuh macam mana? mati katak hampa tau dak? Kalau dgq ceramah agama ka,apa x pa la jgk. Mati dalam iman. Ni kalau mati kat tempat macam tu?? Dah la gelap2 macam tue'  Hak3... Itu jew r ayat mak ak yang membuatkan ak n kakak ak x berani nak menjejakkan kaki ke pawagam...hxhx

Herm,popcorn kat cinema uw best kan?? Sedap gilew. X macam kat pasar malam. Ye r,harga un mahal...Hik3
Yang ak paling terkejutnya, 'eh,bekas-bekas air ngan popcorn tue tinggal jew kew?? Eh,bersepahnya.....' Itu la ayat ak  bilew terkejut tengok pawagam selepas lampu dibuka setelah cerita habis dimainkan. Almaklumlah....jakun. First time kan?? haha

Jumaat, 10 Disember 2010

Kali Terakhir

Alhamdulillah,hari ini aku kembali lagi ke negeri bertuah ini. Negeri yang banyak menyimpan sejarah kehidupan aku. Di sini aku dilahirkan,disini aku membesar dan disini jualah aku mengenal erti kehidupan yang sebenarnya...

Hari ini aku kembali bukan untuk menambahkan beban yang sedia ada,bukan untuk mengenang kisah lampau dan bukan juga untuk menambah luka di hati. Hari ini aku kembali untuk melihat bumi yang amat aku cintai,negeri yang amat aku sayangi dan tempat-tempat yang aku minati.

Aku kembali juga untuk menemui rakan-rakan yang sentiasa segar dalam ingatanku ini. Aku tau,kehadiran aku amat tidak dialu-alukan oleh sesetengah pihak,namun siapa aku untun melawan takdir? Aku redha dengan segala ketentuan-Nya. Hanya aku mengharapkan kepada rakan-rakan yang masih menghargai diri ini untuk bertemu dengan aku buat seketika. Aku hanya ingin melepaskan rindu di hati dan setelah itu aku akan pergi... Pergi buat seketika.

Kepada rakan-rakan yang sentiasa bertakhta di hati ini,aku memohon seribu keampunan daripada hujung rambut hingga ke hujung kaki seandainya selama perkenalan kita,aku banyak menyakitkan hati kalian. Mungkin aku tersilap bicara,termengata yang tak kena,terjeling secara x sengaja dan sebagainya. Aku ini hanyalah insan biasa yang x pernah lari daripada melakukan kesilapan. Aku memohon maaf sekali lagi...

Aku memasang azam pada tahun baru untuk lebih menumpukan perhatian dalam pelajaran dan membuka lembaran baru... Aku ingin melupakan segala kisah pahit sepanjang aku berada di sini. Namun begitu, kenangan manis x mungkin aku lupakan.

Mungkin ini kali terakhir aku menjejakkan kaki ke bumi bertuah ini kerana aku ingin membuka buku baharu. Buku yang kosong,putih,suci dan murni seperti kain kapas. Aku juga turut akan menjauhkan diri daripada facebook,myspace,friendster dan sebagainya. Aku x nak berhubung dengan mereka lagi. Aku tau tindakan aku ini agak kejam dan sering dipersoalkan oleh teman-teman yang rapat dengan aku. Namun begitu, aku mohon maaf... Aku lakukan ini semua dengan niat aku yang tersendiri. X mungkin dapat aku jelaskan tindakan aku ini buat masa sekarang. Aku akan ingat korang. Pasti!!! Tapi aku perlu pergi... Aku perlu menenangkan diri aku buat seketika. Aku mohon maaf...

Kita akan berjumpa lagi. Sure!!! Kan kita dah janji nak buat reunion 2/2/2020 jam 2 petang di depan akuaria  KLCC???  Mungkin pada tarikh berikut kita akan bertemu lagi. 10 tahun...ye,aku akui memang ianya satu tempoh masa yang panjang. Namun,dalam masa 10 tahun itu,kita dapat menilai diri kita yang sebenarnya. Kita dah matang dan kita x kan membuat perkara-perkara yang bodoh seperti yang kita sering lakukan hari ini. Pada waktu itu,kita sudah cukup matang untuk menilai diri kita masing-masing. Kita dah cukup matang untuk menilai yang mana kaca dan yang mana permata. Juga cukup matang untuk menilai baik dan buruk sesuatu tindakan.

Ak amat mengharapkan semua dapat menghadiri majlis reunion tersebut....